Op 14 februari jongstleden besteedde het televisieprogramma MAX Meldpunt aandacht aan een niet functionerende lift op locatie De Waterman die Patyna huurt van woningbouwcorporatie Accolade. Wij begrijpen dat dit onderwerp de nodige vragen heeft opgeroepen en daarnaast bevatte het item onjuistheden. Wij willen daarom enkele punten verduidelijken.
Allereerst zijn we blij te melden dat de lift inmiddels weer normaal functioneert. Patyna (h)erkent de ingrijpende overlast die de defecte lift in De Waterman heeft veroorzaakt voor onze cliënten, familieleden en medewerkers. Wij betreuren de ongemakken en zorgen die hierdoor zijn ontstaan. De cliënt die in de uitzending werd genoemd, heeft haar ziekenhuisafspraak gewoon kunnen nakomen. Met hulp van de brandweer is zij naar beneden geholpen, waardoor de afspraak doorgang heeft gevonden.
Als huurder van het gebouw heeft Patyna richting de verhuurder Accolade er alles aan gedaan om de lift weer in bedrijf te krijgen. Daarnaast heeft Patyna tijdens de storing extra hulp ingezet en aanvullende veiligheidsmaatregelen getroffen. Patyna staat in deze situatie in voor haar cliënten die in De Waterman zorg van ons ontvangen. De zorg en veiligheid voor deze cliënten is niet in het geding geweest, maar de situatie heeft wel een grote impact op hen gehad. Patyna zal daarom verder in gesprek gaan met Accolade over hoe liftstoring in de toekomst kan worden voorkomen en veel sneller zal worden opgelost
Op 14 februari jongstleden besteedde het televisieprogramma MAX Meldpunt aandacht aan een niet functionerende lift op locatie De Waterman die Patyna huurt van woningbouwcorporatie Accolade. Wij begrijpen dat dit onderwerp de nodige vragen heeft opgeroepen en daarnaast bevatte het item onjuistheden. Wij willen daarom enkele punten verduidelijken.
Allereerst zijn we blij te melden dat de lift inmiddels weer normaal functioneert. Patyna (h)erkent de ingrijpende overlast die de defecte lift in De Waterman heeft veroorzaakt voor onze cliënten, familieleden en medewerkers. Wij betreuren de ongemakken en zorgen die hierdoor zijn ontstaan. De cliënt die in de uitzending werd genoemd, heeft haar ziekenhuisafspraak gewoon kunnen nakomen. Met hulp van de brandweer is zij naar beneden geholpen, waardoor de afspraak doorgang heeft gevonden.
Als huurder van het gebouw heeft Patyna richting de verhuurder Accolade er alles aan gedaan om de lift weer in bedrijf te krijgen. Daarnaast heeft Patyna tijdens de storing extra hulp ingezet en aanvullende veiligheidsmaatregelen getroffen. Patyna staat in deze situatie in voor haar cliënten die in De Waterman zorg van ons ontvangen. De zorg en veiligheid voor deze cliënten is niet in het geding geweest, maar de situatie heeft wel een grote impact op hen gehad. Patyna zal daarom verder in gesprek gaan met Accolade over hoe liftstoring in de toekomst kan worden voorkomen en veel sneller zal worden opgelost